Menu Vind Restaurant
* woensdag 24 april 2019 *

Frisse bulgursalade met broccoli van Emma

Susan Aretz – Recepten

broccolidinergastblogsaladevegetarisch

Gastrecept - Emma heeft mij in de periode dat ik druk was met mijn tweede boek enige tijd geholpen. En ook nu, in deze hectische periode komt ze weer met een verrassend lekker recept en is zij een van de gastbloggers van deze maand.

Deze broccolisalade kun je zo kindproof maken als je wilt. Voor de variatie geeft Emma je nog een lekkerd tip, om 'm nóg lekkerder te maken. Meer van Emma's recepten? Kijk dan op haar blog!

Emma_bulgursalade Smulpaapje

Ingrediënten voor 4 personen

300 gr bulgur (of gebruik als alternatief couscous)
700 gr broccoli
1 citroen
2 rijpe avocado’s
75 gr waterkers (of gebruik veldsla voor een minder pittig variant)
2 el olijfolie met citroen (kun je vervangen door extra vierge olijfolie)
5 el extra vierge olijfolie
Optioneel: feta of olijven (zie ook de tip van Emma)

Bulgursalade

Kook de bulgur volgens de aanwijzingen op de verpakking in gezouten water en laat goed uitlekken. Snijd het onderste stuk van de stronk van de broccoli af. Was de rest en snijd de broccoli in plakken van ongeveer 1 cm dik. Snijd daar vervolgens kleine stukjes van. Rasp boven een saladeschaal de schil van de citroen. Pers de citroen uit en doe 2 el sap in de kom. Voeg de olie toe en klop er een dressing van. Proef en maak op smaak met zout en peper.

Snelle maaltijdsalade

Doe de bulgur en de broccoli in de schaal. Schep om en laat als het kan een half uurtje rusten om de smaken te laten intrekken. Snijd de avocado’s in blokjes en meng die met de waterkers door de salade. 

Tip van Emma

Deze salade is heerlijk als maaltijdsalade, maar ook met een stukje gepaneerde of gegrilde kip of een gebakken visje. Wil je de salade aanvullen, maar liever geen vlees of vis gebruiken, voeg dan 150 gr feta in blokjes toe, of olijven naar smaak.

Geen reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst in dit bericht.

Reactie formulier